Reklama ma na celu poinformować potencjalnego klienta na temat produktu lub usługi oraz wyrobić w nim zaufanie lub przynajmniej pozytywne wyobrażenie na temat danej marki. Dlatego też przedsiębiorcy robią wszystko, aby reklama tego, co oferują była po prostu wszechobecna, licząc na to, że nieustannie migające przed oczami nachalne banery reklamowe sprawią, że internauta, który właśnie pragnął przeczytać artykuł z wiadomościami o świecie lub też zalogować się do poczty internetowej, pokocha reklamowany produkt. Nic bardziej mylnego. Irytujące banery, które nachalnie podążają za kursorem i pomimo wielokrotnego klikania nie chcą się zamknąć na pewno nikogo nie ustosunkują pozytywnie do reklamowanej marki, która odtąd będzie się kojarzyła z powracającym uczuciem irytacji i bezsilności, jakie powoduje natręt uniemożliwiający nam wykonanie tego, co zamierzamy. Internauta zamiast wybierać reklamowaną markę będzie ją, zatem omijał szerokim łukiem. Wniosek z tego, że zbyt nachalne reklamy w internecie wywierają skutek wręcz odwrotny od zamierzonego, zaś reklamodawcy powinni się zastanowić nad bardziej subtelnymi sposobami promocji.