Zorientowane krytycznie myślenie autorki wywodzi się z rozumie­nia edukacji wielokulturowej jako metafory ruchu społecznego. Zanim jednak przedstawię cechy nauczyciela, którego można według niej określić sprzymierzeńcem, przedstawię kontekst, w którym osadzona jest jego wizja. Postulując edukację wielokulturową, Sleeter otwiera pole ostrej kry­tyki, w której centrum staje… edukacja wielokulturowa. Posługując się różnorodnymi ujęciami badawczymi, w których znaczące miejsce zaj­muje semiotyczna analiza rzeczywistości społecznej (bazę stanowią wywiady z nauczycielami), w której funkcjonują szkoły oraz retrospek­tywna analiza własnych doświadczeń i autorefleksja, autorka demasku­je istotę edukacji wielokulturowej tak, jak ona funkcjonuje w praktyce. Czyni to przez odsłanianie kolejnych kontekstów. W ten sposób, meta­forycznie rzecz ujmując, znajduje ją jako terapię, metodykę, akademic­ki dyskurs i ruch społeczny. Ten rodzaj postrzegania pojawia się, kiedy rasizm, sek- sizm i inne obszary nierównych relacji, są wbudowane w myśle­nie, jako psychologicznie uwarunkowane zaburzenia (choroby), wymagające podjęcia określonego procesu doprowadzającego do normalnego stanu (leczenia).

By Antoni Kowalski

Witam na moim blogu! Nazywam się Antoni Kowalski na co dzień jestem fotografem i pracuje jednej z dużych krajowych gazet. Świat mediów znam od podszewki, a pisanie bloga to moje dodatkowe zajęcie. Mam nadzieję, że podobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam! Zachęcam do pozostawienia swojej opinii w komentarzach!

Dodaj komentarz