Ważne jest w nich partnerskie współdziałanie prawnych podmiotów, jakimi są rodzice i szkoła. Partnerstwo edukacyjne w rozumieniu tego autora jest relacją, łączącą w szczególności rodziców i nauczycieli, uczących ich dzieci. Stanowi swoistą mieszaninę autonomii oraz współzależności, w której wartością jest wspólny cel (dobrostan dziecka) i współpraca do niego prowadząca. Na marginesie można dodać, że teoretyczny grunt, stworzony przez Macbetha i jego projekty w dziedzinie wzajemnego układania się partnerów w formie pisemnych zobowiązań, nieco wbrew intencjom autora, który podkreślał rangę lokalnych uwarunkowań, stał się podstawą obligatoryjnego dzisiaj w Wielkiej Brytanii zawierania umów pomiędzy rodzicami i szkołą.Umawianie się, ustalanie norm oraz szczegółowych zadań samo w sobie jest wyrazem partnerstwa – traktowania warunków, w których następuje satysfakcjonujące wszystkie zaangażowane strony współdziałanie jako wartości. Cel zawierania tego rodzaju umów, choć nie zawsze ujmowany wprost, jest ewidentny. Chodzi o zgodną i efektywną współpracę.