- Jeżeli, jak to często bywa w szkole średniej czy na studiach wyższych, przygotowujemy się jednocześnie do egzaminów z kilku przedmiotów, to należy:W czasie uczenia przeplatać przedmioty kontrastujące treściowo, a to dlatego, żeby uniknąć wzajemnych negatywnych wpływów tych przedmiotów, wpływów obniżających poziom zapamiętania.Przeplatać przedmioty łubiane i nie łubiane. Każdy z nas ma takie przedmioty, które lubi, i takie, których nie lubi lub nie znosi. Łatwo jest nam przyswajać sobie treści przedmiotów łubianych, a trudno tych mało atrakcyjnych. Przeplatanie przedmiotów atrakcyjnych i nie łubianych powoduje, że nie zapominamy o tych ostatnich, nie odkładamy ich na ostatnią chwilę (co zwykle powoduje ich niedouczenie). W jakimś stopniu łatwiej jest się nam wziąć do przedmiotu nie łubianego, jeżeli jesteśmy w swoisty sposób „rozgrzani” przygotowywaniem się do egzaminu z przedmiotu atrakcyjnego. Na dwa dni (niektórzy twierdzą, że na jeden dzień) przed egzaminem warto przerwać naukę, odpocząć.