1. Jeżeli, jak to często bywa w szkole średniej czy na studiach wyższych, przygotowujemy się jednocześnie do egzaminów z kil­ku przedmiotów, to należy:W czasie uczenia przeplatać przedmioty kontrastujące tre­ściowo, a to dlatego, żeby uniknąć wzajemnych negatywnych wpływów tych przedmiotów, wpływów obniżających poziom za­pamiętania.Przeplatać przedmioty łubiane i nie łubiane. Każdy z nas ma takie przedmioty, które lubi, i takie, których nie lubi lub nie znosi. Łatwo jest nam przyswajać sobie treści przedmiotów łu­bianych, a trudno tych mało atrakcyjnych. Przeplatanie przed­miotów atrakcyjnych i nie łubianych powoduje, że nie zapomina­my o tych ostatnich, nie odkładamy ich na ostatnią chwilę (co zwykle powoduje ich niedouczenie). W jakimś stopniu łatwiej jest się nam wziąć do przedmiotu nie łubianego, jeżeli jesteśmy w swoisty sposób „rozgrzani” przygotowywaniem się do egza­minu z przedmiotu atrakcyjnego. Na dwa dni (niektórzy twierdzą, że na jeden dzień) przed egzaminem warto przerwać naukę, odpocząć.
Antoni Kowalski

By Antoni Kowalski

Witam na moim blogu! Nazywam się Antoni Kowalski na co dzień jestem fotografem i pracuje jednej z dużych krajowych gazet. Świat mediów znam od podszewki, a pisanie bloga to moje dodatkowe zajęcie. Mam nadzieję, że podobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam! Zachęcam do pozostawienia swojej opinii w komentarzach!

Dodaj komentarz