1. Nie rozumiejąc przyswajanych treści, możemy nie zrozu­mieć sensu zadawanych nam pytań czy znaczenia zadań.  Ucząc się: w sposób mechaniczny, możemy mieć trudności z wyciąganiem z materiału własnych oryginalnych wniosków.Zanim przystąpimy do pracy, warto zrobić swoisty „rachu­nek sumienia”, czyli odpowiedzieć na pytanie: Co wiem, a czego nie wiem z materiału, z którego będę zdawać? Odpowiedź na to pytanie uświadomi nam, którym częściom materiału należy po­święcić więcej czasu i wysiłku, a którym mniej. Być może będą i takie, które są znane na tyle dobrze, że nie trzeba się nimi w ogóle zajmować.Wiedząc, czego nie wiem, i znając czas, jaki pozostał do momentu egzaminu, należy ułożyć plan przygotowań. Powinniśmy oczywiście pamiętać, że czas potrzebny na opanowanie jakiegoś materiału w przybliżeniu rośnie w postępie geometrycznym, pod­czas gdy materiał, którego się uczymy, rośnie w postępie arytme­tycznym. Stąd na dalsze części materiału powinniśmy poświęcać odpowiednio więcej czasu niż na partie wcześniejsze, nawet jeżeli partie dalsze w kolejności są objętościowo takie same jak partie wcześniejsze.
Antoni Kowalski

By Antoni Kowalski

Witam na moim blogu! Nazywam się Antoni Kowalski na co dzień jestem fotografem i pracuje jednej z dużych krajowych gazet. Świat mediów znam od podszewki, a pisanie bloga to moje dodatkowe zajęcie. Mam nadzieję, że podobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam! Zachęcam do pozostawienia swojej opinii w komentarzach!

Dodaj komentarz